Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Stjepan Mesić: Srbi su bili najveća žrtva poslednjeg rata, pa čak i oni koji su bili lojalni Hrvatskoj

Komentari (45) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 17 septembar 2020 22:40
Volim da ispravljam Krivu Drinu...
... pa to ti je!
Preporuke:
5
2
2 četvrtak, 17 septembar 2020 22:50
Obavio sam posao, Jugoslavija vise ne postoji!
Jel ovaj Krapinski covek na samrti pa propira dusu?
Preporuke:
25
4
3 četvrtak, 17 septembar 2020 23:03
Ovaj
Ustasa se ne seca sta je uradio Srbima?
Preporuke:
27
3
4 četvrtak, 17 septembar 2020 23:03
Haeul
Svi smo čuli za danajske darove, a ovde imamo primerdanajskih mirovnih planova.

- "Danas je Francuzu potpuno nevažno s koje strane granice živi, kao i Nemcu. Isto tako to treba da postane nevažno i jednom Srbinu, Hrvatu, Albancu ili Bošnjaku,"

Ustašo-ekspanzionizam u ruhu neoliberalno-globalističke kvazi-pomirljivosti. Ako dođe dan kada to za šta lažno tvrdite da je slučaj u EU bude važilo i na našim prstorima, značinje to smrt Srpstva i Srbije.

- "A rat ćemo isključiti kao opciju tako što će se omogućiti svakom narodu da se razvija u svom ukupnom kulturnom korpusu bez obzira na granice."

Divno. A kako to pomiriti s činjenicom da se u lipoj vašoj "hrvatski etnički korpus" i danas širi na uštrb srpskog? Vi biste opet da gradite "bratsvo-jedinstvo" na uštrb Srpstva i preko srpskih pleća? E, pa, nismo ni mi baš potpuno ludi.
Preporuke:
23
4
5 petak, 18 septembar 2020 00:10
"Panter"
Ratovati sa nekim narodom je jedno, a izvršiti genocid nad nekim narodom nešto sasvim drugo.
Zato je poređenje Nemačke i Francuske sa Srbijom i Hrvatskom potpuno BESMISLENO.
Preporuke:
9
0
6 petak, 18 septembar 2020 00:38
Zovi Simu
Ne bih da vrijeđam životinje, a eto mi se čini da se
ovo na harvackom zove dikobraz.
Preporuke:
5
0
7 petak, 18 septembar 2020 01:06
daklem
ustaška hrvatska je u "avnojevskim granicama" nastavila ono što su počele ustaše 1939, dovršavao Broz "kolonizacijama" kada je pokušao da etnički očisti Dalmaciju Kordun Liku Baniju od Srba

Da li neko uopšte gldea podatke da je na uporednom popisu )postovao Antonić na NSPM)

Srba bilo +700 hiljada 1981 + "srbi jugosloveni"

SADiste i neonacističku nemačku evropsku uniju to sigurno ne interesuje, jer je to bio plan još od 1928 donet baš u prednacističkoj nemačkoj od Mesićevih kolega "komunista"
Preporuke:
8
1
8 petak, 18 septembar 2020 01:07
nebitan
Istina je, mi Srbi bili smo najveće žrtve mesića i ostalih ustaških krvoloka.
Preporuke:
9
0
9 petak, 18 septembar 2020 06:55
Srbi najveći stradalnici u 20.-tom veku!
U 1. SR od udruženih Austrijanaca, Hrvata, muslimana šuckora, Mađara, Bugara. U 2. SR genocid nad Srbima u NDH sprovode udruženi Hrvati i muslimani. Delimično Nemci i Italijani, opet Bugari, Mađari, Albanci. 90-ih godina Hrvati se nasilno otcepljuju od SFRJ i Mesić se proglašava bez trunke morala stečajnim predsednikom zajedničke države nakon čega se Srbi samoorganizuju da se pripajaju Srbiji i time ostaju u ostatku Jugoslavije. Da izbegnu novi genocid. Neodgovorno srbijansko rukovodstvo poštuje avnojevske granice i RSK, RS ne pripaja u sastav Srbije protivno referendumskoj volji ugroženih prekodrinskih Srba. Uz pomoć zapadnih sila 1995. g. na očigled UNPROFORA, međunarodnih snaga bezbednosti, posmatrača Hrvatska proteruje oko 300 hiljada Srba uz nekoliko hiljada ubijenih civila. Albanci sa KiM 1999. i kasnije proteruju oko 150 hiljada Srba uništivši im oko 200 crkava, manastira. Ubijeno je, nestalo nekoliko hiljada civila. Strašan bilans koji je Mesić lukavo prećutao!
Preporuke:
11
1
10 petak, 18 septembar 2020 08:28
Šumenko
Koje je to neopevano đubre!
Preporuke:
4
0
11 petak, 18 septembar 2020 10:36
Splićo
@Srbi najveći stradalnici u 20.-tom veku!

Poštovani, Vaše tvrdnje nisu usklađene sa činjenicama. Nitko se nije "nasilno odcijepio od SFRJ". Međunarodna zajednica je donijela zaključak da se Jugoslavija raspala i više ne postoji. Sukladno, odlukama Badinterove komisije, koja je po načelu uti possidetis iuris, zaključila da federacije više nema i da SVE republike bivše države imaju pravo zatražiti međunarodno priznanje u okviru postojećih republičkih granica, i Hrvatska je, kao i Slovenija te kasnije BiH i Makedonija, zatražila međunardno priznanje i primanje u članstvo UN-a.

Sasvim je druga priča, što se tadašnje srpsko političko rukovodstvo oglušilo o odluku međunarodne zajednice po kojoj su sve članice UN-a priznale republičke granice za državne. Početkom 1992. je sve već bilo jasno. Jedino što nije bilo jasno je zašto je tadašnja SRJ i dalje nastavila negirati raspad Jugoslavije, koji je tada već bio završen.
Preporuke:
3
8
12 petak, 18 septembar 2020 13:03
BB
ma ko njemu više da vjeruje? Do juče su Srbi bili agresori a sad najveća žrtva. Ako je iko odgovoran za mržnju između Srba i Hrvata to je Mesić i njmu slični.
Preporuke:
4
0
13 petak, 18 septembar 2020 13:48
Konstitutivnost, jednostranost, nasilnost @ Splićo
Protivno Ustavu SR Hrvatske (zagarantovana konstitutivnost Srba-SR Hrvatska je republika Hrvata i Srba), Ustavu SFRJ (u članu 5 se kaže da se jedino međunarodno priznate spoljne granice zajedničke države mogu menjati uz saglasnosti svih njenih republika), Povelji UN, tadašnje hrvatsko rukovodstvo donosi jednostranu odluku, bez pitanja i pristanka Srba - njihovih političkih predstavnika, o održavanju referenduma o samostalnosti Hrvatske 19. 5. 1991.. Referendumskim pitanjem lukavo je izbačeno da je Hrvatska republika Hrvata i Srba. Srbima su se garantovala samo kulturna prava. Na takav nagoveštaj nasilja nad ustavima Srbi 12.5.'91.-7 dana pre hrvatskog refer. organizuju referendum da se pripajaju SR Srbiji. Da ostaju u Jugoslav.. Tadašnje srbijan. rukovod. ne prihvata referend. volju Srba iz Hrvat. a kasnije slič. i iz BiH. Ne poziva se na akte o stvaranju Kraljev. SHS 1918. nego se drži provizorij. avnojev. odluka. Svedoci smo kakva je potreb. procedura da se Katal. i Škot. otcepe od Špan. i Brit..
Preporuke:
6
1
14 petak, 18 septembar 2020 20:09
,,,
petokraka na glavi
U usrcu
spletkaroš
Preporuke:
1
1
15 petak, 18 septembar 2020 21:17
100
Kaže Ante Kostelić " Je li to onaj dikobraz ?
Preporuke:
1
0
16 petak, 18 septembar 2020 21:28
Slobodan
Ko o čem sanja o Jugoslaviji.
Preporuke:
1
0
17 subota, 19 septembar 2020 10:03
Splićo
@Konstitutivnost, jednostranost, nasilnost @ Splićo

Poštovani, Vaš komentar ne odgovara činjenicama. Prvo, SR Hrvatska nije bila republika Hrvata i Srba, već je bila definirana isključivo kao nacionalna država Hrvata, nakon toga kao država Srba i država narodnosti. Drugo, u ustavnim zakonima države, na koje se Vi pozivate, stajalo je također da nitko, osim Sabora SR Hrvatske, nema pravo mijenjati granice SR Hrvatske, tako da se ne možete pozivati na jedan dio Ustava, a zanemarivati njegov drugi dio. Treće, raspadom SFRJ ustav te države je postao nevažeći. Četvrto, odlukom Badinterove komisije, ne samo da su priznate avnojevske granice republika kao državne, već je zaključeno da Srbi u Hrvatskoj imaju samo pravo na priznat status nacionalne manjine i svu zaštitu njihovih prava na toj razini. Dakle, Srbima apsolutno nitko u međunarodnoj zajednici nije priznao tobožnju konstitutivnost, jer taj pojam ne postoji u zapadnoj pravnoj tradiciji, osobtio ne u unitarnim državama.
Preporuke:
0
1
18 subota, 19 septembar 2020 11:43
Nikako nije kako ste napisali @ Splićo
Videti:

https://sr.m.wikipedia.org/sr-ec/Ustav_Republike_Hrvatske

Druga bitna promena je izbacivanje Srba iz Ustava, odnosno Srbima u Hrvatskoj je ukinuta konstitutivnost i svedeni su na nacionalnu manjinu. Svi dotadašnji Ustavi SR Hrvatske su definisali Hrvatsku kao "dom Hrvata i Srba i drugih nacionalnih manjina“. A u Božićnom Ustavu, Hrvat. je definisana kao "dom Hrvata i drugih nacionalnih manjina“. Zbog svoje isključivosti odnosno ukidanja konstitutivnosti Srbima iz Hrvatske, ovaj ustav mnogi smatraju da je jedan od povoda za rat u Hrvatskoj koji je počeo nekoliko meseci kasnije. Srbi u Hrvatskoj su ovim Božićnim Ustavom praktično obespravljeni budući da im nisu bila garantovana ni osnovna manjinska prava, a naredne 1991. godine hrvatska (para)vojska i policija otpočinju napade na srpska i nacionalno mešovita naselja u Hrvatskoj (Pakrac 1. marta, Plitvice 31. marta, Borovo Selo i Zadar 2. maja) kao i na kasarne Jugoslov. narodne armije, jedine međunar. priznate vojne sile.
Preporuke:
2
0
19 subota, 19 septembar 2020 12:16
Nikako nije kako ste napisali @ Splićo
Videti:

https://sr.m.wikipedia.org/sr-ec/Ustav_Republike_Hrvatske

Druga bitna promena je izbacivanje Srba iz Ustava, odnosno Srbima u Hrvatskoj je ukinuta konstitutivnost i svedeni su na nacionalnu manjinu. Svi dotadašnji Ustavi SR Hrvatske su definisali Hrvatsku kao "dom Hrvata i Srba i drugih nacionalnih manjina“. A u Božićnom Ustavu, Hrvat. je definisana kao "dom Hrvata i drugih nacionalnih manjina“. Zbog svoje isključivosti odnosno ukidanja konstitutivnosti Srbima iz Hrvatske, ovaj ustav mnogi smatraju da je jedan od povoda za rat u Hrvatskoj koji je počeo nekoliko meseci kasnije. Srbi u Hrvatskoj su ovim Božićnim Ustavom praktično obespravljeni budući da im nisu bila garantovana ni osnovna manjinska prava, a naredne 1991. godine hrvatska (para)vojska i policija otpočinju napade na srpska i nacionalno mešovita naselja u Hrvatskoj (Pakrac 1. marta, Plitvice 31. marta, Borovo Selo i Zadar 2. maja) kao i na kasarne Jugoslov. narodne armije, jedine međunar. priznate vojne sile.
Preporuke:
1
0
20 subota, 19 septembar 2020 13:12
Splićo
@Nikako nije kako ste napisali

Poštovani, Vaš komentar je netočan. Prvo, Srbi uopće nisu izbaćeni iz Ustava RH, što ste i sami implicirali u dijelu komentara. Drugo, sukladno zaključcima Badinterove komisije, Srbi u Hrvatskoj nisu imali pravo na konstitutivnost, niti im je ona međunarodno priznata, već je zahtjevano od Hrvatskog sabora da se Srbima prizna i zaštite prava nacionalne manjine, što su Hrvati i učinili. Ponavljam, niti je "konstitutivnost" spomenuta u Ustavima SFRJ i SRH, niti je objašnjeno što bi ona značila, niti je međunarodna zajednica priznala postojanje konstitutivnosti Srba u Hrvatskoj. Od Hrvatske se tražilo da se Srbima priznaju i zaštite manjinska prava i to je učinjeno.

Pročitajte točku 2. zaključaka Badinterove komsije, koja odgovara na pitanje lorda Carringtona "Imaju li Srbi u Hrvatskoj pravo na samoopredjeljenje?" i sve će Vam biti jasno. Lijep pozdrav!
Preporuke:
0
1
21 subota, 19 septembar 2020 15:39
Uporno niste u pravu! @ Splićo - 1
Srbi su se u 2. SR, gde su pod NDH bili izloženi genocidu, uništenju, jedini borili protiv naci-fašista ne samo A. Pavelića! Većina Hrvata je bila u ustašama i domobranima. Čast izuzecima, uglavnom iz Dalmacije a koja je bila pod italij. okupacijom. Zahvaljuću antifaš. borbi Srba iz NDH Hrvatska je uspela da ne bude posle rata pod tutorstvom UN kako je to želeo F. Ruzvelt, američki predsed.. Zbog nečuvenih zločina upravo prema Srbima. Zbog neprijat. raspoloženja Hrvata, na održanim ZAVNOH-ma i AVNOJ-ma u zamenu da formiraju svoje slobodne teritorije, Kninska Dalmacija, Lika, Banija, Kordun, Baranja itd. Srbi su dobili konstitutivnost. Pročitajte zadnji Ustav SR Hrvatske pre nasilno, protiv volje Srba, donešenog Božićnog Ustava u decembru 1990. U svakom od njih, s razlogom, piše 'SR Hrvatska je dom Hrvata, Srba...'. Zbog genocida nad Srbima u NDH oni su se, i RS (BiH) kao reakcija na hrvatsko protivustavno nasilje na referendumu pripojili Srbiji.
Preporuke:
2
1
22 subota, 19 septembar 2020 15:51
Uporno niste u pravu! @ Splićo - 2
Tada je neodgov. komunis. srbijan. rukovodstvo, ne prezentujući Badinteru akte o stvaranju prve Jugoslavije 1918. g. (kada nije bilo ni Hrvatske ni Slovenije, a oslobodila ih srpska vojska od Austrougarske u 1. SR) bilo protiv prekodrinskih Srba. Svaka višenacionalna država je i konstitutivna. Napr. BiH gde je Hrvata bilo približno kao Srba u Hrvat. do ratova 90-ih. Ta nisu se prekodrinski Srbi na ovakve korake odlučili bez razloga? Priznaćete ako ste objektivni?
Pozdrav i vama!
Preporuke:
2
1
23 subota, 19 septembar 2020 17:58
Splićo
@Nikako nije kako ste napisali

Poštovani, Vaš komentar je netočan. Prvo, Srbi uopće nisu izbaćeni iz Ustava RH, što ste i sami implicirali u dijelu komentara. Drugo, sukladno zaključcima Badinterove komisije, Srbi u Hrvatskoj nisu imali pravo na konstitutivnost, niti im je ona međunarodno priznata, već je zahtjevano od Hrvatskog sabora da se Srbima prizna i zaštite prava nacionalne manjine, što su Hrvati i učinili. Ponavljam, niti je "konstitutivnost" spomenuta u Ustavima SFRJ i SRH, niti je objašnjeno što bi ona značila, niti je međunarodna zajednica priznala postojanje konstitutivnosti Srba u Hrvatskoj. Od Hrvatske se tražilo da se Srbima priznaju i zaštite manjinska prava i to je učinjeno.

Pročitajte točku 2. zaključaka Badinterove komsije, koja odgovara na pitanje lorda Carringtona "Imaju li Srbi u Hrvatskoj pravo na samoopredjeljenje?" i sve će Vam biti jasno. Lijep pozdrav!
Preporuke:
0
1
24 subota, 19 septembar 2020 18:12
Splićo
@Uporno niste u pravu!

Netočno. U kojem se dijelu Ustava SRH uopće spominje izraz "konstitutivnost" i objašnjava što ona znači i što iz nje proizlazi? Iz toga proizlazi pitanje - kakva to točno prava nisu dobili Srbi u Hrvatskoj kao nacionalna manjina, a da su ih ranije imali kao, tobože, konstitutivni narod u SRH? Moje mišljenje je da je jedino "pravo" koje je Srbima u Hrvatskoj nedostajalo, a koje su htjeli, da ne moraju živjeti zajedno s Hrvatima u neovisnoj hrvatskoj državi i da mogu rasparčati hrvatske teritorije. Međutim, pravo na ksenofobiju ne postoji u međunarodnom pravu. I zašto kod "nasilnog otcjepljenja" spominjete samo Hrvatsku? Što je sa Slovenijom i Makedonijom? SFRJ se bila raspala i da je međunarodna zajednica prihvatila načelo uti possidetis kojim su priznate republičke granice pojedinih republika i obaveza da se štite manjinjska prava naroda koji su ostali živjeti u tim nacionalnim republikama.

Unutar A-U je postojala Hrvatska kao politička autonomija. Lp
Preporuke:
0
1
25 subota, 19 septembar 2020 21:58
Ustavobranitelj @ Splićo
Nažalost ova se naša diskusija otegla u nedogled. U ustavima nigde ne piše, jer se implicite, slično kao u vlasničkom listu za nekretnine, navodi da je država Hrvatska domovina Hrvata i Srba i nacionalnih manjina. Već sam vam pisao i slao link na ovu temu i malo ga bolje pročitajte. U tom tekstu stoji da Srbi u Hrvatskoj, zbog svoje brojnosti i ogromnog doprinosa za antifašističku borbu i delovanje, ali i genocida nad njima-mp, postaju ravnopravan narod sa Hrvatima. Da je Srbija prihvatila referendumsku volju Srba iz Hrvatske i BiH, na šta je imala pravo prema Povelji UN uz jasno pozivanje na akte o stvaranju prve Jugoslavije 1918. g., pogotovo na genocid nad Srbima u NDH, nikakve Badinterove komisije je ne bi mogle sprečiti da pripoji sebi RSK i RS! Budite zahvalni beogradskim, antisrpskim komunistima za to! Navedite mi link Ustava AU iz koga se vidi da je "Unutar A-U je postojala Hrvatska kao politička autonomija"! Pozdrav!
Preporuke:
0
0
26 subota, 19 septembar 2020 23:17
Splićo
@Ustavobranitelj


Srbija nije imala prava na teritorij Hrvatske. Teritorij Srbije je bio jasno definiran. Brojnost srpskog naroda u Hrvatskoj nije ni prije Drugog svjetskog rata prelazila 20% od ukupnog stanovništva zemlje. Srbima se trebaju zaštititi sva prava kao i drugim manjinama, ali nikako ne vidim razlog po kojem bi 12,2% stanovništva po cenzusu iz 1991. godine, trebalo odlučivati o sudbini 78,1% stanovništva. To zvuči apsurdno i nedemokratski. Kad se već pozivate na Povelju UN-a, prisjetite se da je čitav UN dao Hrvatima za pravo. Što se tiče zakona A-U o hrvatskoj političkoj autonomiji, navest ću Vam ih u idućem komentaru.
Preporuke:
0
0
27 subota, 19 septembar 2020 23:18
Splićo
@Ustavobranitelj

1) Zakonski čl. XII. 1868. (Hrvatsko-ugarska nagodba) "§. 59. Obzirom na to, da su kraljevine Hrvatska i Slavonija politički narod, imajući posebni svoj teritorij i u pogledu nutarnjih svojih poslovah vlastito zakonodavstvo i autonomnu vladu, ustanovljuje se nadalje; da se zastupnici istih kraljevinah tako na zajedničkom saboru kako i u delegaciji mogu služiti i jezikom hrvatskim."


2) Zakon XLIV. 1868. (Ugarski zakon o nacionalnosti) (Član XLIV iz 1868.)
"...budući da svi građani Ugarske, prema načelima Ustava, tvore s političkog gledišta jednu naciju, neraskidivu cjelovitu mađarsku naciju, čiji je član svaki građanin domovine, bez obzira na nacionalnost kojoj pripada, a budući da, štoviše, jednakopravnost može postojati samo u službenoj uporabi različitih jezika države.

Mjere ovog zakona ne protežu se na Hrvatsku, Slavoniju i Dalmaciju, koja posjeduje posebni teritorij i tvori politički posebnu naciju."
Preporuke:
0
0
28 nedelja, 20 septembar 2020 01:05
Ustavobranitelj @ Splićo - 1
Do rasparčavanja SFRJ, samo je zajednička država bila međunarodno priznata a ne i republičke, unutrašnje granice. One su se mogle menjati dogovorom ili silom! Kada je Hrvatska krajem 1990. bez pristanka tamošnjih Srba, njihovih političkih predstavnika, dakle silom, izbacila iz Ustava, da nisu ravnopravni sa Hrvatima, čak i na prostoru gde su bili etnička većina, (da vas neki od suvlasnika bez vašeg pristanka razvlasti-primer) oni su (već genocidom u NDH sa nekadašnjih 25 % svedeni na 13 %, popisi iz 1931. i 1981.) kao reakcija na nasilnu akciju Hrvata organizovali regularni referendum o pripajanju Srbiji delova gde su bili većina. Ti su delovi sa njima, a mogli su i sami bez Hrvata-što je greška, pokazalo se kasnije, tadašnjih njihovih polit. predstavn., ušli u Kraljevinu SHS 1918.. Te i druge delove eks-ju je, kao što znate, oslobodila vojska Kraljevine Srbije. Danas Srbija nema izlaz na more upravo zbog neprincipijelnih avnojevskih granica iako joj je Versaj. mirovnim ugovorom izlaz bio
Preporuke:
0
0
29 nedelja, 20 septembar 2020 01:10
Ustavobranitelj @ Splićo - 2
zagarontovan. Američkim insistiranjem. Kako u Kraljevini nije bilo republika, tada izlaz na Jadr. more nije bio problem nijednom narodu. Kasnije su se Srbi iz Hrvatske tokom antifašist. borbe u 2. SR posebno istakli i izborili se za ravnopravan status sa Hrvatima što je ušlo i Ustave SR Hrvatske. Tamošnji srpski komunisti su prešli preko genocida i pristali su da ne formiraju svoje zasebne delove (otprilike prostor RSK-Kninska Dalmacija, Lika, Banija, Kordun, Istočna Slavonija, Baranja) a mogli su i morali. Ne samo zbog genocida. Već da se zna čije je šta. Ko je bio vladar navedenog kraljevstva Hrvatske i Slavonije? To je bila nominalna autonomija. Ništa više! Pozdrav!
Preporuke:
0
0
30 nedelja, 20 septembar 2020 04:26
Ustavobranitelj @ Splićo - 1
Do rasparčavanja SFRJ (13.1.1992. Vatikan je prvi priznao Hrvatsku i Sloveniju), samo su zajednička država i njene granice bile međunarodno priznate a ne i republike i unutrašnje granice. One su se mogle menjati međusobnim dogovorom ili silom! Badinterova komisija (savetodavnog karaktera) dala je prvo svoje mišljenje tek 20.11.1991. g. da je SFRJ u fazi raspada - skoro godinu dana posle nasilne izmene Ustava Hrvatske i pola godine posle održanog referenduma Srba za pripajanje Srbiji. Srbija je imala dovoljno vremena da primi RSK u svoj sastav shodno većinskoj referendumskoj volji Srba iz Hrvatske i Povelji UN! Kada je Hrvatska krajem 1990. (godinu i 1 mesec pre međunarodnog priznanja) bez pristanka tamošnjih Srba, njihovih političkih predstavnika, dakle silom, izbacila iz Ustava, da nisu ravnopravni sa Hrvatima, čak i na prostoru gde su bili etnička većina, (napr. da vas neki od suvlasnika bez vašeg pristanka razvlasti) oni su
Preporuke:
0
0
31 nedelja, 20 septembar 2020 04:32
Ustavobranitelj @ Splićo - 2
(već genocidom u NDH sa nekadašnjih 25 % svedeni na 13 %, popisi iz 1931. i 1981.) kao reakcija na nasilnu akciju Hrvata organizovali regularni referendum o pripajanju Srbiji delova gde su bili većina. Ti su delovi sa njima, a mogli su i sami bez Hrvata-što je greška, pokazalo se kasnije, tadašnjih njihovih polit. predstavn., ušli u Kraljevinu SHS 1918.. Te i druge delove eks-ju je, kao što znate, oslobodila vojska Kraljevine Srbije. Danas Srbija nema izlaz na more upravo zbog neprincipijelnih avnojevskih granica iako joj je Versaj. mirovnim ugovorom 1919-21. izlaz bio zagarontovan. Američkim insistiranjem. Kako u Kraljevini nije bilo republika, tada izlaz na Jadr. more nije bio problem nijednom narodu. Kasnije su se Srbi iz Hrvatske tokom antifašist. borbe u 2. SR posebno istakli i izborili se za ravnopravan status sa Hrvatima što je ušlo i Ustave SR Hrvatske. Tamošnji srpski komunisti su prešli preko genocida i pristali su da ne formiraju svoje zasebne delove
Preporuke:
0
0
32 nedelja, 20 septembar 2020 04:40
Ustavobranitelj @ Splićo - 3
(otprilike prostor RSK-Kninska Dalmacija, Lika, Banija, Kordun, Istočna Slavonija, Baranja) a mogli su i morali. Ne samo zbog genocida. Već da se zna čije je šta. Ko je bio vladar navedenog kraljevstva Hrvatske i Slavonije? To je bila nominalna autonomija. Ništa više! Pozdrav!
Preporuke:
0
0
33 nedelja, 20 septembar 2020 11:48
Splićo
@Ustavobranitelj 1

SFRJ jeste bila međunarodno priznata, ali Ustavom su bile definirane, omeđene i zaštićene i republike. Ne mislite valjda da Kanada može na silu mijenjati granice, ovlasti i prava Quebeca ili da London smije i može zadirati u prava Škotske ili Walesa? Republičke granice su, kao i vanjske granice federacije bile definirane i uređene Ustavom. Granice republika mogle su se mijenjati isključivo odlukom republičkog parlamenta i nikako drugačije. Srbi u Hrvatskoj su također bili pozvani na referendum o samostalnosti Hrvatske. Referendum je bio demokratski i sticao je legitimitet na osnovu volje većine, što je praksa u svakoj demokraciji. Ponvaljam da Srbi nisu bili izbačeni iz Ustava. To je floskula koja se uporno ponavlja. Također, prema Ustavu RH 1990. Srbima je kao i svim ostalim manjinama zagarantirana RAVNOPRAVNOST s Hrvatima. To je jasno pisalo i danas piše u Ustavu, tako da vaša tvrdnja o ustavnoj neravnopravnosti ne stoji. To je bio dio tadašnje propagande.
Preporuke:
0
1
34 nedelja, 20 septembar 2020 11:54
Splićo
Ustavobranitelj 2

Zanimljivo da referendum i odluku o samostalnosti Hrvatske nazivate "nasilnim akcijom", a ne vidite da je odluka Srba o nasilnom odcjepljenju od Hrvatske i nelegitimno stvaranje zasebnog srpskog teritorija na tlu Hrvatske bilo sve samo ne zasnovano na Ustavu i zakonima. Što su to Srbi u Hrvatskoj odcjepljivali kada nisu imali teritorijalnu autonomiju niti svoj teritorij u Hrvatskoj? To je bila nasilna secesija od Hrvatske. Srbija je imala svoje definirane granice prije 1918. i to je bila unijela u novu Kraljevinu Jugoslaviju. Jedino su te granice bile srpske, jer je samo njih unijela u novu državu. Sve ostalo su bili teritoriji drugih južnoslavenskih naroda. Srbija nije imala izlaz na more prilikom stvaranja Jugoslavije i nije ga mogla imati tijekom njenog raspada.
Preporuke:
0
0
35 nedelja, 20 septembar 2020 12:00
Splićo
@Ustavobranitelj 3

"Kninska Dalmacija" i Lika su teritoriji na kojima je stvorena hrvatska država. To je "hrvatsko Kosovo". Kako Srbi ne žele predati Albancima Kosovo, iako oni čine većinu stanovništva na tom prostoru, zbog važnosti Kosova za nacionalni identitet Srba, tako ni Hrvati nisu ni u snu namjeravali odreći se Dalmacije i Like. U Kninu su stolovali kralj Zvonimir i Petar, kasnije hrvatski hercezi iz Arpadovićke kuće, hrvatski banovi i banovci i tamo je zasjedao Hrvatski sabor. U susjednoj Biskupiji kod Knina stolovao je biskup Hrvata, kasnije kninski biskup i tu su se, kao i u Solinu kraj Splita, pokapali hrvatski vladari. Kasnije su Kninom vladali Šubići i Nelipčići. To je Hrvatima sveto tlo i ishodište nacionalnog identiteta i toga se područja Hrvati nisu mogli ni htjeli odreći, baš kao što se Srbi ne žele odreći Kosova.
Preporuke:
0
0
36 nedelja, 20 septembar 2020 12:04
Splićo
@Ustavobranitelj 4

U zapadnoj Europi su često kraljevi iz jedne dinastije vladali nad više država. Habsburzi su istodobno bili njemački carevi, ugarski, češki i hrvatski kraljevi itd. To nije bila nikakva rijetkost. Što se tiče Kraljevine Hrvatske i Slavonije, nije to bila nikakva nominalna autonomija, već realna. Dapače, Nagodbom 1868. Hrvati su čak izgubili dio prava koja su imali ranije, ali su svejedno bili priznati kao nacija, imali pravo na hrvatsko državljanstvo i autonomne poslove. Lijep pozdrav.
Preporuke:
0
1
37 nedelja, 20 septembar 2020 12:43
Splićo
@Ustavobranitelj 3

"Kninska Dalmacija" i Lika su teritoriji na kojima je stvorena hrvatska država. To je "hrvatsko Kosovo". Kako Srbi ne žele predati Albancima Kosovo, iako oni čine većinu stanovništva na tom prostoru, zbog važnosti Kosova za nacionalni identitet Srba, tako ni Hrvati nisu ni u snu namjeravali odreći se Dalmacije i Like. U Kninu su stolovali kralj Zvonimir i Petar, kasnije hrvatski hercezi iz Arpadovićke kuće, hrvatski banovi i banovci i tamo je zasjedao Hrvatski sabor. U susjednoj Biskupiji kod Knina stolovao je biskup Hrvata, kasnije kninski biskup i tu su se, kao i u Solinu kraj Splita, pokapali hrvatski vladari. Kasnije su Kninom vladali Šubići i Nelipčići. To je Hrvatima sveto tlo i ishodište nacionalnog identiteta i toga se područja Hrvati nisu mogli ni htjeli odreći, baš kao što se Srbi ne žele odreći Kosova.
Preporuke:
0
0
38 nedelja, 20 septembar 2020 16:31
Ustavobranitelj @ Splićo - 1
Ovom ubeđivanju, elementarnom neznanju, podmetanju, istorijskim i sl.falsifikatima sa vama nema kraja! Kao prvo navedite članove Ustava SR Hrvatske u kojima su definisane njene granice. One su bile administrativne-ništa više. Ta nije bilo graničara i koješta! Njihova promena između 2 republike je bila stvar njihovog dogovora a ne i ostalih. Nijedna se republika bivše SFRJ nije iz nje mogla otcepiti bez saglasnosti svih njenih republika. To stoji u Čl. 5. Valjda? Gde se govori o nepromenjivosti granica SFRJ (podrazumeva se vanjskih). Samo su one bile međunarodno priznate. Napuštanje jedne od republika odmah bi menjalo državne granice što bi bio i međunarodni problem. Ali hrvatskim nasiljem, uz pomoć Vatikana, neprijatelja Jugoslavije, ne samo nad Ustavima je i to bilo moguće. Zašto je taj član tako definisan? Najviše zato što su veze privredno-finansijskih subjekata, brojnih preduzeća, banaka itd. bile isprepletane tako da su se prvo morali među njima usaglasiti njihovi interesi.
Preporuke:
1
0
39 nedelja, 20 septembar 2020 16:34
Ustavobranitelj @ Splićo - 2
Drugi razlog je bio i taj što su Srbi, Hrvati, muslimani živeli u više republika u znatnom broju. Titoslavija je bila isparcelisana najviše na štetu Srba. Pišete o nekakvim istorij. hrvatskim krajima a koji nikada ranije, pre kraja 2. SR, barem dan, neki nikada, nisu bili svi u sastavu današnje priznate Hrvatske. Srbi nisu hteli da bez Srbije, na silu sa Hrvatskom, napuštaju zajedničku državu. Zbog genocida od Hrvata u NDH. Njihov broj je genocidom, etn. čišćenjem od 1931. do 1947. (između dva popisa) prepolovljen sa 25 % na 13 % učešća. Od strane komšija im Hrvata. U vreme nasilnog rasapa SFRJ Srbija je imala isto pravo da primi RSK jer Hrvatska nije bila međunarodno priznata! Hrvatska je, a ne Srbi u njoj, povela nasilnu akciju promene njenog ustava, krenula ka otcepljenju. Sve protiv stečenog prava tamošnjih Srba. Protiv SFRJ! Znani pravni princip akcije - reakcije. Na hrvatsku nasilnu akciju Srbi su reagovali legitimnim referendumom.
Preporuke:
1
0
40 nedelja, 20 septembar 2020 16:38
Ustavobranitelj @ Splićo - 2
Uporno branite nasilje i držite se prava nasilja kao pijan plota. Nasiljem se zajedn. država nije morala rasturati jer tako, barem Kraljevina SHS, nije ni stvarana! Mi smo žrtve nepotrebne zajedn. države sa vama pogotovo druge, titoslavije. Naši su preci od gotovine napravili veresiju. Biće po vama da ste se sa iste strane fronta a ne suprotne čak i borili sa Srbima iz Srbije! Oslobodili Hrvatsku sve sa Jadr. primorjem od Ulcinja do Savudrije. 'ajte molim vas! Zdravo!
Preporuke:
1
0
41 nedelja, 20 septembar 2020 18:45
Splićo
@Ustavobranitelj

Mit o "administrativnim granicama" nastao je tijekom 80-ih u svrhu agende srpskog političkog vrha koji je nastojao nasilnim putem zadržati ostale narode u SFRJ koja bi bila preuređena po centralističkom ključu, uz ukidanje i promjenu Ustava iz 1974. U Ustavu NR Hrvatske iz 1947. godine jasno piše koje su granice NR Hrvatske i da samo Sabor NRH ima pravo mijenjati granice NRH:

Član 3.
Narodna Republika Hrvatska obuhvaća područje sadašnje oblasti Dalmacije i sadašnjih okruga: Osijek, Slavonski Brod, Daruvar, Bjelovar, Varaždin, Zagreb, Sisak, Karlovac, Sušak i Gospić, te područje grada Zagreba.

Član 13.
Granice Narodne Republike Hrvatske ne mogu se mijenjati bez pristanka Sabora Narodne Republike Hrvatske.

Ja vjerujem da Srbi nisu htjeli ostati u neovisnoj hrvatskoj državi, ali želja i pravo nije isto. Činjenica je da Srbi nisu raspolagali nikakvim posebnim (autonomnim) teritorijem i da nisu imali što odcjepiti od Hrvatske koja je bila unitarna republika.
Preporuke:
0
1
42 nedelja, 20 septembar 2020 18:53
Splićo
@Ustavobranitelj 2

Srbija nije imala pravo pridružitisebi tzv. RSK, jer nju nitko nije međunarodno priznao, dok Rezolucija VS UN-a 815/1993. izričito navodi kako je područje tzv. RSK "integralni dio teritorija Republika Hrvatske". Štoviše, Hrvatska je 22.5.1992. primjena u UN u svojim republičkim granicama i tu je bio kraj teritorijalnog spora, jer činjenica je da je to bio teritorijalni spor i ništa više od toga. Sva ostala objašnjenja su zapravo spin. Nije nikako mogao biti nelegitiman hrvatski referndum (sjetite se da je Beograd pustio Sloveniju što je bio svojevrstan pravni presedan za raspad Jugoslavije), a tobože legitimno nasilno odcjepljenje Srba u Hrvatskoj od ostatka Hrvatske, uz stvaranju srpskog političkog teritorija u Hrvatskoj, koji nije predviđen ni jednim ustavom SRH ili SFRJ. Tu nema ničeg legitimnog, jer su Hrvati imali granicama definiranu SR Hrvatsku, a Srbi u Hrvatskoj nisu imali svoj poseban teritorij koji bi mogli odvojiti.
Preporuke:
0
1
43 nedelja, 20 septembar 2020 23:14
Ustavobranitelj @ Splićo - 1
Hrvatska i Slovenija su međunarodno priznate, kažu eksperti preuranjeno, od Vatikana i 12 država EEZ 13. i 15. 1. 1992. g.. Legitimni (i po povelji UN) referendum Srba u RSK o prisajedinjenju Soc. Republici Srbiji, koja kao ni Republ. Hrvatska tada nije bila među. priznata, održan je 12.5. 1991. na prostorima pod njihovom potpunom kontrolom. 7 dana kasnije i Hrvatska organizuje referen. o njenoj samostalnosti. Ali ne i na prostorima RSK iz razumljivih razloga. Hrvatska je ta koja je prva pošla u protivpravnu akcija. Protiv volje srpskog naroda krenula je prvo sa izmenom ustava krajem decembra 1990.. Srbi su tamo imali takođe istorijsko i stečeno pravo isto kao i Hrvati nad Hrvatskom. Prosto rečeno oni su bili ravnopravni suvlanici nad domovinom im. Oni su pristali na to u zamenu za geografsku autonomiju. Mimo toga što su i po gruntovno-katastarskoj evidinciji bili vlasnici oko 1/3 zemljišno knjižnog vlasništva. Tada još postoji SFRJ i JNA, SIV itd..
Preporuke:
2
1
44 nedelja, 20 septembar 2020 23:19
Ustavobranitelj @ Splićo - 2
Hrvatska je iskoristila nastali svojevrsni međunarodni pravni vakuum nakon urušavanja Varšavskog pakta i SSSR. Uz pomoć Nemačke, ko joj zna iz kojih razloga, maksimalno je kapitalizovala nezaslužene beneficije AVNOJ gde su od polu-kvalifikovanih, neobrazovanih komunista na čelu sa JBT donešene po Kraljevinu Jugoslaviju smrtonosne odluke sve na štetu Srba. Legitimnih delegata iz Srbije u Jajcu 1943. nije ni bilo. Mada je pitanje šta je u ratu, haosu, moglo biti demokratski-legitimno? Živite u Splitu i ne znam da li ste se zapitali da li negde postoji državna granica udaljena svega desetak Km od mora u dužini od preko 100 Km? To je granica između Hrvatske i BiH od Neuma do Sutorine (koja je čudnom odlukom posle 2. SR data Crnoj Gori). Nikada ni Boka Kotorska ni Budva nisu bili crnogorski. Naravno do famoznih avnoja. Crnogorski komunisti na čelu sa M. Đilasom a koji je od JBT bio postavljen na čelo komisije za razgraničenje 'republika' su značajno uvećali CG na štetu BiH i Srbije jer je
Preporuke:
0
0
45 nedelja, 20 septembar 2020 23:39
Ustavobranitelj @ Splićo - 3
Londonskom tajnom sporazumu iz 1915. Srbiji je trebao da pripadne prostor od Karlobaga do Kotora! Srpska vojska je to i oslobodila ali koje vajde kada se Kraljevina Srbija utopila, žrtvovala za više ciljeve - zajedničku državu Južnih, tužnih Slavena! Ovo vam pišem kao odgovor na vašu neprincipijelnu primedbu o nekakvom pokušaju Beograda 80-ih da se već uzdrmana država centralizuje. Da li bi napr. danas Hrvatska, iako je u NATO paktu i EU, mogla nešto slično 90-im uraditi?Ispalo je kako je ispalo - ko umije njemu dvije! Nego valja biti sposoban i sačuvati tako veliko primorje. Jer istorija pokazuje da su tkzv. pomagači često lukavi otimači koji pokažu prave namere kada se najmanje nadaš.

Pozdrav!
Uzgred hvala licima na ovom portalu koji nam daju priliku da razmenjujemo mišljenja!
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner